Direktlänk till inlägg 14 februari 2015

Flwaless face: Makeup^^

Av Kawaii (=^x^=) - 14 februari 2015 14:45

Happy Valentines Day!

Eftersom det är alla hjärtans dag idag så tänkte jag göra ett inlägg på hur man får sitt bas smink att se flawless ut. Perfekt till din date.

Let´s start^^


1. Primer

Börja med en primer. Den gör så att porerna förminskas, ger dig en jämn yta att arbeta med och får sminket att hålla längre. Massera in primern med händerna över hela ansiktet.

Den jag använder är Maybelline Baby Skin


2. CC cream

Använd en cc cream istället för foundation. En cc cream är inte lika tung på ansiktet och det ser naturligare ut än en foundation. Applicera med händer för ett perfekt resultat.

Den jag använder är Lumene Color Correcting Cream.


3. Concealer

   

Concealer är verkligen min life saver.

Använd en lite gulare, men fortfarande ljus concealer för att täcka mörka ringar under ögonen.

Den jag använder är Make up forever HD invisible cover concealer.

För att täcka finnar och anndra godheter ska man använda en ljus fulltäckande concealer.

Den jag använder är MAC pro longwear concealer.

Och den sista concealern är en vit concealer/matt highlighter. Lägg en vit concealer eller en matt highlighter under ögonen. Inte på de mörka ringarna, utan bara precis under. Lägg även på inre kanten av ögat. Detta gör att man ser piggare ut och ögonen ser större och mer fräsha ut.

Den jag använder är So susan Concealer quad.

Blanda ut concealern med en svamp.


4. Puder


Använd puder för att matta ner huden och få sminket att stanna på plats så det inte glider av ansiktet. Bara applicera med en stor borste. Men tänk på att inte ta för mycket. Man vill inte se ut som om man har doppat ansiktet i en skål med mjöl.

Den jag använder är Em cosmetics Love me for me.


5. Bronzer

Själv gillar jag inte att lägga bronzer i ansiktet för jag vill se mer dock-lik ut. Jag lägger bronzer under käken och hakan för att skapa en skugga. Det gör så att man kan forma ansiktet lite mer.

Den jag använder är model co bronzer.


6. Rouge

Applicera ett korall rosa cheek stain i mitten av kinderna (inte på äpplet och inte för långt bak) för att se lite mer innocent och sweet ut.

Den jag använder är ME ME ME coral blossom.


7. Highlighter

Sista steget nu. Applicera lite highligter på kindbenen och näsan. Med det som blir över på fingrarna kan du lägga i pannan och på hakan. Highligter gör aå att ansiktet inte ser så platt ut och får det att stråla mer.

Det jag använder är Benefit high beam.


Hoppas ni får användning av detta inlägget och jag önskar er alla en Glad Alla Hjärtans Dag!   =(^.^)=

bai bai ヾ(@⌒ー⌒@)ノ

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kawaii (=^x^=) - 12 september 2015 19:10

http://www.littlestsweetshop.com/?m=0

Av Kawaii (=^x^=) - 12 september 2015 19:01

http://arcoirisnumbatom.blogspot.pt/2015/08/sorteio-kawaii-box.html ...

Av Kawaii (=^x^=) - 5 september 2015 17:27

http://bubbleteahime.blogspot.com.es/2015/08/japan-candy-box-julio-2015-review.html ...

Av Kawaii (=^x^=) - 5 september 2015 17:17

http://zyciowa-salatka.blogspot.hk/2015/08/rozdanie-wygraj-japan-candy-box.html ...

Av Kawaii (=^x^=) - 5 september 2015 17:07

http://gekiumahenshin.blogspot.hk/2015/08/kawaii-box-july-giveaway.html ...

Presentation


Kon´nichiwa all cuties
ヾ(@⌒ー⌒@)ノ

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<<
Februari 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards